پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226284
کوچ پاييزه عشاير چهارمحال و بختياري به مناطق قشلاقي آغاز شد
تاریخ انتشار : 1395/06/20 16:47:42
نمایش : 992
رئيس اداره امور عشاير کوهرنگ گفت: کوچ پاييزه عشايراستان چهارمحال و بختياري به مناطق قشلاقي منطقه گرمسيري خوزستان از اين شهرستان آغاز شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قوام فتاحي روز شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار کرد: طبق تقويم رسمي کوچ دام سبک عشاير استان از امروز 20 شهريور شروع و تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وي تعداد دام عشاير کوچروي استان را بيش از 400 هزار راس دام سبک اعلام کرد و تصريح کرد: مسير حرکت کوچ با گذراز گردنه ' تاراز' و يل راه هاي 'لاسوزني' و پل 'ماربره 'به منطقه بازفت مي رسند و با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختياري وارد مناطق قشلاقي استان خوزستان خواهند شد.

رئيس اداره امورعشاير کوهرنگ با اشاره به هماهنگي لازم مسئولان شهرستان کوهرنگ براي ايجاد امنيت عشاير در زمان کوچ افزود: ماموران نيروي انتظامي با همکاري نيروهاي بسيج عشاير با استقرار در مسير کوچ را همراهي خواهند کرد.

فتاحي از آمادگي کامل پليس راهور در محورهاي ارتباطي چهارمحال و بختياري - خوزستان در زمان اجراي تقويم کوچ عشاير خبرداد و تصريح کرد: پليس تحويل لباس شب رنگ به منظورکاهش تصادفات جاده اي هنگام عبور دام از امتداد جاده ها درشب را در دستور کارخود قرارداده است.

وي از تامين و انتقال آب آشاميدني سالم با تانکر سيار به ايل راههاي عشايري را از ديگر اقدامات اين اداره متولي در خدمات رساني به اين قشر مولد و آسيب پذير جامعه عنوان کرد.

استان چهارمحال و بختياري با 126 هزارنفر جمعيت عشايري به همراه يک ميليون و 600 هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومين استان عشايري کشور بعد از استان فارس است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html